B2B utbildning distans för företagssäljare om att bli vald istället för bortvald

Förbättra dina kunderbjudanden och bli vald istället för bortvald

B2B utbildning distans för företagssäljare

B2B utbildning för företagssäljare är ämnet som Sperlingsson Företagarstöd ​är specialiserat på.

B2B utbildning gör det enkelt för dig att förbättra ditt företags försäljning. Och, du kan börja plugga inom några minuter. ​

Säljutbildning online täcker in områden som kundbemötande, kundrelationer, kundvärde, kundnytta och kundnöjdhet. Helt online och kurserna är framtagna av en av landets ​​mest välrenommerade säljutbildare inom ​dessa områden.

Detta inlägg är ett smakprov 
på vad du kan lära dig när du pluggar på distans
hos Sperlingsson företagarstöd.

Vad du får lära dig i detta inlägg:

» Tänk på köpprocessen.
» Just do it!
» Vi köper konsekvenser.
» Själva resultatet som räknas.
» Priset inte det viktigaste.
» Ingen kan bli ihjällyssnad.
» Dämpa din egen förträfflighet.
» Köper inte det man inte begriper.
» Paketera erbjudanden.

Säljkurs online om att bli vald i stället bortvald | Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

En minneslista du bör checka av för att förbättra dig än mera
inom köpresan och säljresan.

Jagar du för mycket?

– Sluta upp med att jaga kunder likt byten.

Styr om och lägg mera kraft på att tänka köpprocess.

Attrahera istället köpare genom att vara synlig. Då blir du sökbar och valbar.

Ser du säljarbete som ett arbete?

Så som rörmokeri eller programmering?

»» Just do it.

Men, självklart är valet ditt eget. Du kan välja att inte sälja. Du bestämmer ju också i sälj- och köpsituationen.

Är du lyhörd?

Så att du kan visa att du är kunnig och klarar att leverera rätt?

En komplex tjänst kan inte köpas eller säljas med automatik.

Att räkna upp produktens egenskaper är inte säljande. Däremot nyttan av dem. Tänk på att ”vi köper konsekvenser”.

Vilken är din historia?

Vilken är din historia om det du är expert på?

Tänk på att vi glömmer oftast fakta.

Men, vi minns alltid en god historia.
Kunden förstår inte alltid din expertis. Däremot din vilja att hjälpa och själva resultatet.

Påminner du din kund?

Påminner du din kund om nyttan i det du levererat?

Kunden kommer sällan ihåg priset.

Däremot hur nöjd hon var med köpet.

Prata mindre?

Pratar du mer än du lyssnar?

Ingen kund har blivit ihjällyssnad.

Däremot ihjälpratad av dåliga säljare.

Du sparar din och kundens tid när du låter kunden berätta var det kliar. Klia sedan.

Engagemanget?

Hur visar du ditt engagemang för din kund? På ett sätt så det känns värdefullt för kunden?

Entusiasm är nödvändig.

Men inte när den riktas mot den egna förträffligheten.

Pratar du om rätt saker?

I rätt ordning? På rätt nivå? Med rätt formulering?

När du pratar tänk på ditt urval. På att du ska ha prioriterat rätt ämne.

Och att du ska vara konkret och begriplig. Använd inte fackspråk för att göra dig själv märkvärdig – ingen köper det de inte begriper.

Förbättrar du dina erbjudanden?

Så att de ser ut, låter och har ordval som passar väl i in i kundens problem?

Tänk på att “för den som endast har en hammare är varje problem en spik”.

Utveckla nya erbjudanden. Paketera om dina befintliga erbjudanden.

Att öka värdet i dina erbjudanden
lär du dig enkelt i en webbkurs

Webbkurs i hur du skapar din kundidé.
Lär dig väcka kundens intresse med en kundidé. Få en dialog med en ”krok” som kunden gillar.

I denna B2B utbildning distans för företagssäljare har jag samlat övningar, videoklipp och tips. Det som behövs för att du ska lära dig öka värdet i dina kunderbjudanden.

B2B utbildning distans för företagssäljare och för dig som vill förbättra ditt kundbemötande i möte, affär och på webben

Oavsett om du är säljare, sjuksköterska, tekniker, handledare eller ansvarig för kundservice. Har du ett jobb där kommunikation är ett viktigt verktyg så kommer du ha glädje av den här kursen.

Leave A Comment