Bli en bättre säljare

Bli en bättre säljare med sju steg som tar dig fram till avslutet snabbare

»Börja alltid med
att ta reda på vad
kunden vill förändra!«

Bli en bättre säljare - kunden köper dig som person först

Bli en bättre säljare - engagera dig i din kunds framtid.

Detta inbegriper hur professionell du är i ditt jobb.

Hur trygg du är i din roll. Hur det känns i magen när man har kontakt med dig. Du lägger grunden med ett positivt sätt att tala och ett uppriktigt leende. Du blir vald därför att du är uppriktigt intresserad.

För att du engagerar dig i kundens framtid.

Bli en bättre säljare - kvalificera personerna du ska ta kontakt med

Bli en bättre säljare - prioritera vem som är din mest viktiga kontakt

Vaska fram de som har rätt att köpa.

Om de har budget att köpa för. Samla in mycket information för att kunna se om de är dina framtida kunder. Så att du kan fastställa om de har ett uppriktigt behov.

Så att du kan prioritera vem du ska ta kontakt med.

Bli en bättre säljare - ta reda på vad kunden vill förändra

Bli en bättre säljare - visa tydligt att du förstår vad kunden vill förändra.

Kom överens med kunden exakt vad det är som kunden vill förändra.

Summerar det viktiga så att kunden är överens med dig om innebörden. Kunden kommer att köpa för att du förstår henne. Inte för att hon förstår produkten eller tjänsten du säljer.

Därför måste du på ett tydligt och enkelt sätt visa att du förstår henne.

Bli en bättre säljare - din kunds köpbeslut nr. två handlar om ditt företag

Bli en bättre säljare - visa tydligt vilka mervärden ni bidrar mest med

Kunden vaskar fram och tar reda på om ditt företag är seriöst.

Om du kommer att leverera som du lovat. Här är det viktigt att visa kunden era styrkor. Lär kunden mer om ditt företag. Om mervärdena som skiljer er från konkurrenterna. Det rykte ni har. De krav som nuvarande kunder ställer.

De värden ni bidrar mest med.

Bli en bättre säljare - ställ frågor som jagar fram kundens orosmoment

Bli en bättre säljare - visa på ett trovärdigt sätt att du kan göra jobbet åt kunden med ett idealiskt resultat.

Ställ frågor för att ta bort tveksamhet hos henne.

Dyker oron upp senare kan du gå på pumpen. Frågorna visar att du kan matcha kundens behov fullt ut. Du visar hur bra du kan göra jobbet åt kunden. Prata sedan produkt och priser.

Sammanfatta fördelarna ni är överens om

Svara uttömmande på kundens frågor och var sedan tyst.

Beskriv vad det innebär för kunden om hon låter dig leverera dessa fördelar.

Be om beställningen. Var sedan tyst.

Har kunden invändningar besvarar du dem och frågar sedan igen. Och är tyst.

Fortsätt jobbet efter att kunden svarat ja

Tro inte att jobbet är avklarat efter att kunden har sagt ja.

Återigen hjälper du kunden genom att sammanfatta vad ni kommit överens om.

Återigen berättar du hur bra det kommer att bli. Ni är partners nu.

Du kan välja att lära dig mer om säljglädje och kundglädje.

Det finns en säljutbildning för dig som på ett enkelt sätt vill bli en kunnig säljare.

Plugga på distans och utbilda dig än mera i försäljning.

En grundkurs i försäljning och kundbemötande som du studerar på distans.

Kursen har filmade utbildningsavsnitt – som du tar del av via streaming online.
Du får steg-för-steg undervisning med video.

Mera om säljutbildningen hittar du här …
Stefan Sperlingsson Kursen få fler kunder | Stefan Sperlingsson | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Säljglädje kommer inte inifrån av sig självt

Säljglädje är resultatet av många samverkande saker. Allt från humor till arbetets organisation.

Det är de små sakerna vi nästan inte tänker på.
Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄

» Genom att du intar ett kundperspektiv.

» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.

» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.

» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.

» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.

» På ett sätt som kunden kan ta till sig.

► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄

» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.

» Inte bara fråga dem vad de vill ha.

» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Kundglädje är säljglädje

Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.

Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.

Stefan Sperlingsson rekommendation | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

Lämna en kommentar