Förbättra ditt sätt att bygga kundrelationer

Lär dig bygga relationer
som ger mervärden.

Knyt kunderna närmare dig så vinner du fler affärer

Din stora chans är att det bara är ett litet antal som gör det.

Få företag lägger verkligen ner tid på att samverka riktigt nära sina kunder.

Sperlingsson säljskola online hjälper dig att plugga på ditt sätt “hur du själv vill”.

Filmer? Papers och bilder? Övningar och quiz?

Välj att plugga på det sätt du själv gillar att plugga!

Gillar du att “höra” det du pluggar? – Välj »Filmer med handledning«
Gillar du att “se” det du pluggar. – Välj »Papers och bilder i din egen takt«
Gillar du att “själv pröva på” det du pluggar? – Välj »Verklighetsnära övningar«

Sperlingsson säljskola online. På ett nytt, enkelt sätt, på svenska.

Lös hela problemet åt kunden

Kanske du inte kan leverera hela lösningen?

Se då till att du har samarbetspartners som via dig hjälper kunden. Så att kunden kan ringa dig för att få till förändringen i sin helhet. Utan att behöva fundera över alternativen.

Vi drunknar i val i dag. Därför sätter alla värde på att ha en kontaktpunkt som klarar helheten.
Att bara lyfta luren och få problemet löst har ett stort mervärde.

Bra kundrelationer handlar om att skapa kundtillit
Bra kundrelationer handlar om att skapa kundtillit.

Jobba för att kunderna ska ”känna för” ditt företag

Att de ska uppleva det ni står för som positivt.

Berätta historien om ditt företag och ta med din egen roll.

Då skapar du en gemensam nämnare mellan din kund, ditt företag och din egen person.

Dela med dig av dina kunskaper

Undersök och intressera dig för hur du kan ge mer till dina kunder.

Gör det i era möten, i telefon eller med mails.

Den som inte är rädd för att dela med sig får alltid något tillbaka.
Vänner inte minst.

Ge dina kunder nya mervärden

Vad vill de ha som du inte har i dag?

Belöna alla slag av idéer.

Be om nya uppslag till produkter, tjänster eller tilläggsprodukter som de vill ha.

Fråga hur de använder det du säljer

Sedan lyssnar du efter det som de inte säger lika mycket.

Fundera på det.

Och, ställ dig frågan:

Hur och vad du kan göra för att leverera ytterligare mervärden när du säljer?

Försäkra dig att kunderna känner att du sätter stort värde på dem

Det är det mest viktiga när du knyter kunderna närma dig.

Vilka säljmål har du satt upp för att visa det i år?

Vilka insatser tänker du sätta in för att det ska bli verklighet?

Stefan Sperlingsson Kursen få fler kunder | Stefan Sperlingsson | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Detta ger jag dig
så att du kan boosta dina kundrelationer
i möte, affär och på webben.

Jag driver din kundglädje.

Din kundglädje är allt från humor till arbetets organisation.

Kundglädje är de små sakerna du nästan inte tänker på.

Din kundglädje är din starkaste konkurrenskraft.

Kundglädje är din äkta kundfördel.

Den bygger kundrelationer och skapar mervärden.

Den kommer inte inifrån av sig självt.

Den föds i din attityd.

Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄

» Genom att du intar ett kundperspektiv.

» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.

» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.

» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.

» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.

» På ett sätt som kunden kan ta till sig.

► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄

» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.

» Inte bara fråga dem vad de vill ha.

» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Kundglädje är säljglädje

Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.

Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.

Stefan Sperlingsson rekommendation | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd