Glad säljare glada kunder
– därför att
glad säljare
får glada kunder som
känner kundnöjdhet!
glad säljare
får glada kunder som
känner kundnöjdhet!
Är du en glad säljare som känner säljglädje?
» Älskar du försäljning?
» Har du försäljningen som ryggraden i din yrkesverksamhet?
» Är det din kärlek för försäljning som gör att du lyckas få ditt företag att överleva?
Försäljning är den mest kritiska aspekten av din yrkesutövning. Helst ska du kunna kalla dig en glad säljare som känner säljglädje varje dag. Kanske vissa människor i din bransch känner sig odugliga när det kommer till försäljning. Då har du har du ett försprång – du som känner du säljglädje därför att du känner kundglädje. Det är den glädjen som ger dig konkurrenskraften.
Du har förmodligen sålt allt från enklare produkter till komplexa lösningar på problem.
Därför blir din förmåga och kompetens aldrig föråldrad.
Skälet, är troligtvis att du förstår vikten av att vara en glad säljare som känner säljglädje?
Många människor kämpar med att lära sig konsten av sälja!
De har ofta missat innebörden i vad ”säljglädje” och ”kundglädje” verkligen står för!
Jag hoppas kunna anförtro dig att tänka ”glad säljare glada kunder”. Därför att grunden för hur du säljer något ligger i att en ”glad säljare får glada kunder som känner kundnöjdhet”.
Sperlingsson säljskola online hjälper dig att plugga på ditt sätt “hur du själv vill”.
Filmer? Papers och bilder? Övningar och quiz?Välj att plugga på det sätt du själv gillar att plugga!
Gillar du att “höra” det du pluggar? – Välj »Filmer med handledning«
Gillar du att “se” det du pluggar. – Välj »Papers och bilder i din egen takt«
Gillar du att “själv pröva på” det du pluggar? – Välj »Verklighetsnära övningar«
Intäktsmodellen är enkel och praktisk.
Intäktsmodellen förbättrar definitivt dina säljframgångar.
Testa Intäktsmodellens 8 steg i din vardag:
Uppföljning är en viktig kugge i framgångsrik försäljning.
Resultatet och därmed framgången och lyckan sitter oftast i uppföljningen.
Det är viktigt att du utveckla ditt eget system för uppföljning. Ett system som fungerar just för dig. Därför att det är avgörande för ditt resultat, att du gör uppföljning till en daglig vana.
Prata med många
- oavsett om det är i telefon, via e-post, på sociala medier, personligen i möten, etc.
För att några personer ska säga ”ja” måste än flera säga ”nej”.
Det är skälet varför detta är viktigt.
Det är en naturlag, så att säga.
Om ditt kontaktnät endast omfattar dina ”ordinarie”-sociala-medie-kontakter, är det inte tillräckligt.
Öppna ditt sinne
Använd alla nya tekniker som finns tillgängliga för att nå dem.
På så sätt hittar du många människor som kommer att dela din passion om din produkt eller tjänst.
Du kommer att träffa många intressanta människor längs vägen också. Jag har själv fått många värdefulla vänner på detta sätt.
Det blev en lite längre genomgång av ”glad säljare glada kunder” …
Jag hoppas du nu känner att du förstår grunderna för
hur du bygger din försäljning med
ett fokus på säljglädje och kundglädje.
Lycka till
Kundglädje är säljglädje
Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.
► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄
» Genom att du intar ett kundperspektiv.
» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.
» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.
» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.
» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.
» På ett sätt som kunden kan ta till sig.
► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄
» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.
» Inte bara fråga dem vad de vill ha.
» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Säljglädje kommer inte inifrån av sig självt
Säljglädje är resultatet av många samverkande saker. Allt från humor till arbetets organisation.
Det är de små sakerna vi nästan inte tänker på.