Hitta nya kunder genom att prioritera och fokusera

Vill du att kunden ska förstå dig,
måste du först förstå kunden

Hitta nya kunder som ger dig
framtidens lönsamhet

Hitta nya lönsamma kunder genom att prioritera och fokusera.

Förbättra ditt sätt att skaffa nya kunder genom att attrahera
“rätt” potentiella kunder.

När du prospekterar letar du efter
din framtida affärspartner.

De som kommer att ha nytta av det du
kommer att erbjuda i framtiden
.

Du undersöker möjligheterna att
bygga samhörighet med dessa personer.

Målet är att skapa samarbeten som
båda är uppriktigt intresserade av.

Som både köpare och säljare har konkret nytta av.

Först ska du ta reda på de utmaningar som väntar de framtida kunderna

Vad de vill förändra. Eller vilka problem de redan har.

Skapa en bild av vilka de är –  de som vill förändra – och vad som utmärker dem.

Eftersträva att mejsla ut en grupp av personer med liknande situation.
Du gör en målgruppsanalys helt enkelt.

Vad har de redan testat?

Försök att ta reda på vad de redan har testat.

Vilka problem som finns och som du kan lösa på ett bättre sätt.

Det kan vara att din lösning finns närmare geografiskt.
Att de behöver ha snabbare leveranser.
Att de vill förändra saker på ett bättre sätt än vad tidigare lösningar gjort.

Vem bestämmer?

Ta reda på vem och vilka som bestämmer
De som är beslutsfattarna.
De som är beslutpåverkarna.
De som vill få igång en förändring.

Ta reda på vad som intresserar dem

Vaska fram ämnena som kan vara en dörröppnare för att de ska bli intresserade av att ha en dialog med dig.

Kontakta dem och ta upp de intressanta ämnena du vaskat fram.

Sätt igång en dialog som ger både nytta och glädje.
Ställ frågor om deras utmaningar och problem. Om vad som är deras nuvarande lösning.

Fråga vad de skulle önska sig mer.

Vad har personen berättat?

Fundera över vad din möjliga kund har berättat för dig

Skapa dig en bild av var du kan komma in för att lösa personens problem.

Ta kontakt igen och presentera lösningen.

Du kan välja att lära dig mer om säljglädje och kundglädje.

Det finns en säljutbildning för dig som på ett enkelt sätt vill bli en kunnig säljare.

Plugga på distans och utbilda dig än mera i försäljning.

En grundkurs i försäljning och kundbemötande som du studerar på distans.

Kursen har filmade utbildningsavsnitt – som du tar del av via streaming online.
Du får steg-för-steg undervisning med video.

Mera om säljutbildningen hittar du här …
Stefan Sperlingsson Kursen få fler kunder | Stefan Sperlingsson | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

»Det här är schematiskt och snabbt beskrivet men det är meningen.«

Många gånger gör vi det krångligare – än det behöver vara.

Vi gör det svårt för oss i vår strävan att finna nya kunder.
Vi glömmer att sikta ordentligt innan vi skjuter iväg våra skott.
Vi slarvar bort vår tid och våra marknadsföringspengar.
Vi brassar bara på och hoppas på det bästa.
Gör inte det.

Börja sikta bättre så träffar du rätt – mycket oftare.

Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄

» Genom att du intar ett kundperspektiv.

» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.

» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.

» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.

» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.

» På ett sätt som kunden kan ta till sig.

► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄

» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.

» Inte bara fråga dem vad de vill ha.

» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Kundglädje är säljglädje

Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.

Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.

Stefan Sperlingsson rekommendation | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd
2019-03-18T16:59:57+02:001 #Kunddialog|Kommentarer inaktiverade för Hitta nya kunder genom att prioritera och fokusera