Kundnytta en nöjd kund garanti | INLÄGG2017-05-10T23:15:56+00:00

Artiklar för bättre kundrelationer

Goda kundrelationer lägger grunden för fler och större affärer.

  • Kundvärde och kundnytta | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Säljargument tips som gör att du blir bättre ihågkommen | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Skriva offert som är lättbegriplig och som presenterar kundnyttan | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Bra kundbemötande tips hur blir man en bra säljare | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Kundmöte tips | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Kundpsykologi och kommunikation som ger dig träff i kundens hjärta

Kundpsykologi och kommunikation handlar om att dina köpare är lika och olika

Precis som människor i allmänhet är lika och olika.

Detta är ett längre inlägg som du med fördel läser uppdelat styckevis – med paus emellan.

Detta är ett inlägg som jag skrivit mycket med inspiration av Margareta Lyckens utmärkta böcker.
Läs mera om Margaretas böcker här. Denna grund har jag i viss grad omarbetat. Kopplat materialet till mina egna erfarenheter och min övertygelse om hur bra kundkommunikation bör ske.

Kunder på samma sätt som människor är lika varandra på många sätt.

Blir till exempel glada när de blir bemötta på ett bra sätt. Ännu gladare när de får uppskattning.

Kunder och köpare blir förargade när de blir illa behandlade eller behandlade som om de inte fanns.

(mer…)

Säljmöte tips för säljmöten som engagerar

Säljmöte tips

Bra säljmöten uppmuntrar debatt
och vidgar vyerna

Säljmöte tips med fokus på vad som ska åstadkommas

Säljmöte tips behöver även du som har säljerfarenhet i ryggsäcken. Därför att du vet att sätta mål är viktigt.

Målsättning är säljarens bästa vän.

Att sätta mål är verktyget som absolut kraftfullast ger dig den effektivitet du vill ha. (mer…)

Marknadsföring via sociala medier ger dig framgång

Marknadsföring via sociala medier
är din framtid

Marknadsföring via sociala medier kan skapa dina framtida jobb.

Med en sociala medier strategi får du lojala kunder.

Det är inte den sociala tekniken du älskar
– utan dina vänner som finns i den.

Dina kunder pratar med varandra

Marknadsföring via sociala medier kräver ditt fulla intresse.

I kundupplevelsen räknas i allt högre grad sociala medier in.

Sociala medier ger dig möjlighet att få en direkt dialog med dina kunder. Såväl befintliga kunder som med nya målgrupper.

De ger dig gränslösa möjligheter att skapa, bygga och vårda dina relationer. Det ger dig verktygen du behöver för att informera och dela med dig.

(mer…)

Effektivare möten med starka kundargument kan du lära dig i kompakt intensivkurs

Effektivare möten checklista
– så att din kund får förståelse för din lösning

Hur du gör när du förbereder och ordnar inför ditt kundmöte är viktigt

Intensivkurs för företagssäljare. Kompaktkurs som förbättrar dina kundmöten.

Snabbkurs som ger dig  grunden för effektivare möten.

Säkra att det blir ett engagerat möte. Så att din kund är spontant delaktig i ert möte.

B2B utbildning distans för företagssäljare

B2B utbildning för företagssäljare är ämnet som Sperlingsson Företagarstöd ​är specialiserat på.

Säljutbildning distans gör det enkelt för dig att få till effektiva möten. Och, du kan börja plugga inom några minuter. ​

Säljutbildning online täcker in områden som kundbemötande, kundrelationer, kundvärde, kundnytta och kundnöjdhet. Helt online och kurserna är framtagna av en av landets ​​mest välrenommerade säljutbildare inom ​dessa områden.

Detta inlägg är ett smakprov
på vad du kan lära dig när du pluggar på distans
hos Sperlingsson företagarstöd.

Intensivkursen om effektivare möten tar upp detta:

» Kundargument som engagerar.
» Förstå kundens situation.
» Argument & motargument.
» Tänkbara invändningar.
» Inte för många argument.
» Komma till saken.
» Ordningsföljden.

Kompakt intensivkurs om effektivare möten | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216 möte.

Effektivare möten checklista för att förbättra dig än mera
inom köpresan och säljresan.

#1

Hitta argumenten

– Lista de argument som din kund gillar, välj ut de som är viktigast för dem.

Starta med att hämta inspiration i t.ex. ditt företags kärnvärden.

(mer…)


Öka din kundnytta så att du drar till dig ​kunder!

Konkreta tips till fler affärer

x