Kundnytta en nöjd kund garanti | INLÄGG2017-05-10T23:15:56+00:00

Artiklar för bättre kundrelationer

Goda kundrelationer lägger grunden för fler och större affärer.

  • Effektivare möten checklista - intensivkurs| Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216 möte.
  • Säljutbildning online göra en säljkampanj | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216 möte.
  • Plugga på distans som ​företagssäljare | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216 möte.
  • Ett målstyrt säljmöte är ett effektivare möte | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Skriva offert som är lättbegriplig och som presenterar kundnyttan | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Bra kundbemötande tips hur blir man en bra säljare | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Kundpsykologi och kommunikation som ger dig träff i kundens hjärta

Kundpsykologi och kommunikation handlar om att dina köpare är lika och olika

Precis som människor i allmänhet är lika och olika.

Detta är ett längre inlägg som du med fördel läser uppdelat styckevis – med paus emellan.

Detta är ett inlägg som jag skrivit mycket med inspiration av Margareta Lyckens utmärkta böcker.
Läs mera om Margaretas böcker här. Denna grund har jag i viss grad omarbetat. Kopplat materialet till mina egna erfarenheter och min övertygelse om hur bra kundkommunikation bör ske.

Kunder på samma sätt som människor är lika varandra på många sätt.

Blir till exempel glada när de blir bemötta på ett bra sätt. Ännu gladare när de får uppskattning.

Kunder och köpare blir förargade när de blir illa behandlade eller behandlade som om de inte fanns.

(mer…)

Kundmöte tips – för lyckade kundmöten och fler avslut

Kundmöte tips om hur du bygger kundvärde i mötet

Mötet är den viktigaste länken i kundrelationen!

Ofta väljer köparen
just det erbjudande
som presenterats av den
mest förberedda säljaren.

Syftet - med ett kundmöte är alltid - att du ska bygga kundvärde

Genom att bli bättre på att göra dina kunder nöjda. Eller hellre, göra dem imponerade.

Målet är att få personen att tycka att du är medkännande

Att visa att du förstår situationen – den situation som företaget såväl som personen har.

(mer…)

Kundvärde och kundnytta krävs för att du ska få chansen att leverera

Kundvärde och kundnytta är två sidor av myntet

Såväl produkter som tjänster blir alltmer komplexa.

Det kan vara svårt att förstå ”vad de är och vad de gör”, hur de fungerar och hur de ska användas.

Ännu svårare är det att förstå i vilken grad det finns kundvärde och kundnytta av intresse. Om produkten eller tjänsten kommer att ge mig kundvärde och kundnytta i den grad som jag som köpare eftersöker.

Det vill säga – “att förstå vad produkten eller tjänsten kan åstadkomma och uträtta just för mig” – blir allt svårare.

(mer…)

Skapa offert som signalerar kundvärde

Skriv din offert så att den signalerar bäst kundvärde

Skapa offert som signalerar kundvärde.

Det är högst avgörande.

Det har stor betydelse för att du ska få hem en affär.

När du lämnar din offert samtidigt med dina konkurrenter, kanske ni ger kunden i stort likvärdiga villkor. Då kan ett bättre upplägg vad det gäller innehåll och utformning vara kritiskt.

Och, är det du som signalerar bäst kundvärde, kan det fälla utslaget.

(mer…)


Öka din kundnytta så att du drar till dig ​kunder!

Konkreta tips till fler affärer

x