Kundnytta en nöjd kund garanti | INLÄGG2017-05-10T23:15:56+02:00

Artiklar för bättre kundrelationer

Goda kundrelationer lägger grunden för fler och större affärer.

  • Väcka din kunds intresse och få lönsamma framgångar | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Potentiella kunder och leads som har en utmaning som du kan lösa | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Enkelhet öppnar kundens hjärta | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Din ideala kund vem är det | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Att vara 100% närvarande i din kunddialog är superviktigt. | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Effektiv kommunikation med kunden i fokus

Effektiv kommunikation gör att du kommer bra överens med din kund

 

Kunder tycker om dig,
när du visar
att du förstår dem.

Förbättra ditt sätt att föra fram dina idéer till dina kunder

Hur du kommer bra överens med dina kunder.

Börja med att fundera på hur dina kunders beslutsprocess ska inverka på ditt val av försäljningsstrategi.

(mer…)

Planera försäljning

Planera försäljning

Planera försäljning med större framgång och mera nöje

Planera din egen säljtid mer effektivt.

När du förstår vad som är viktigast för dig kan du handla och “agera som chef över ditt säljresultat“.

Du blir kung över din egen säljtid.

Du måste börja med planering och beslutsfattande på bästa chefsmanér. Om du inte vet vart du är på väg är chansen liten att du håller dig på rätt väg. Om du så snubblade in på rätt väg skulle du inte känna igen den.

Just detta är anledningen till varför det är så viktigt att du har ett säljsystem som hjälper dig leda dig själv. Ett säljstödsprogram som planerar, organiserar, styr och kontrollerar dina resurser, av vilka en är tid.

Planera försäljning | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Gör din egen tidsbok

En tidsbok motverkar tidsläckage
- på samma sätt som en kassabok motverkar pengaläckage.

Med din tidsbok styr du din konsumtion av din tid.

På samma sätt som du styr din konsumtion av dina pengar med din kassabok.

SÄG JA TILL
Tids-, handlings-, aktivitetsplaner, checklistor och säljstödsprogram

SÄG NEJ TILL
Kollision, kraschlandning och kaos!

Checklistorna garanterar resultat och minskad stress.

  1. Gå igenom varje delmål i din lista.
  2. Vilka insatser behövs för att komma i mål?
  3. Vilka resultat skapar de insatserna?

Du kan välja att lära dig mer om säljglädje och kundglädje.

Det finns en säljutbildning för dig som på ett enkelt sätt vill bli en kunnig säljare.

Plugga på distans och utbilda dig än mera i försäljning.

En grundkurs i försäljning och kundbemötande som du studerar på distans.

Kursen har filmade utbildningsavsnitt – som du tar del av via streaming online.
Du får steg-för-steg undervisning med video.

Mera om säljutbildningen hittar du här …
Stefan Sperlingsson Kursen få fler kunder | Stefan Sperlingsson | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Säljglädje kommer inte inifrån av sig självt

Säljglädje är resultatet av många samverkande saker. Allt från humor till arbetets organisation.

Det är de små sakerna vi nästan inte tänker på.
Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄

» Genom att du intar ett kundperspektiv.

» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.

» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.

» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.

» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.

» På ett sätt som kunden kan ta till sig.

► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄

» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.

» Inte bara fråga dem vad de vill ha.

» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Kundglädje är säljglädje

Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.

Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.

Stefan Sperlingsson rekommendation | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

Förhandlingsteknik tips som drar in lönsamma kunder

Förhandlingsteknik tips som fångar upp möjligheter för både dig och din kund

Oavsett vilken förhandlingssituation

Oavsett vilken förhandlingssituation det är du ställs inför, finns det en rad saker som är viktiga att tänka på.

Det gäller att förbereda sig ordentligt.

Förhandlingsteknik tips hjälper dig hitta kraften vid förhandlingsbordet!

I din vardag hör du vissa uttalanden oftare än andra. Då tänker du nog på:
Det är för dyrt“. Eller: ”Din konkurrent säljer samma sak för …”, etc.

Du vet att bästa motmedlet är att hålla din ambition uppe. Fortsätt att träna dig på att förhandla framgångsrikt.

(mer…)

Ställa frågor som visar att du är genuint intresserad av din kund

Ställa frågor är en konst
som förbättrar ditt kundbemötande

»Meningsfulla frågor förbättrar ditt kundbemötande.«

Ställa frågor på rätt sätt

Ställa frågor på rätt sätt – och ställa intressanta frågor – bygger på att ställa »meningsfulla« frågor.

Tycker du att det är  svårt att ställa frågor?

Bra kundbemötande är att ställa frågor som är »rätt«  frågor.
Att fråga kunden och att ställa bra frågor är att ställa »smarta«  frågor.

Du ska ställa öppna frågor, ställa slutna frågor och ställa ledande frågor.

(mer…)


Öka din kundnytta så att du drar till dig ​kunder!

Konkreta tips till fler affärer

x