Kundnytta en nöjd kund garanti | INLÄGG2017-05-10T23:15:56+02:00

Artiklar för bättre kundrelationer

Goda kundrelationer lägger grunden för fler och större affärer.

  • E-learning för säljare - intensivkurs| Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216 möte.
  • Bli en bättre säljare med sju steg som snabbt tar dig fram till kundens köpbeslut | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Besöksboknings tips | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Bra kundbemötande tips hur blir man en bra säljare | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216
  • Glad säljare glada kunder | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Bra kundbemötande tips och säljträning

Bra kundbemötande tips hur du blir en bra säljare

En kund som gillar dig,
har överseende
med dina svagheter.

Bra kundbemötande handlar om förtroende och tillit

Bra kundbemötande tips, låter även känslor och motivation ingå som goda råd till dig.

Kunder är skapade med tankar och åsikter.

De har behov och känslor. Därför ska du alltid jobba utifrån att du lever av kunder som av egen fri vilja har valt dig. Samma fria vilja kan göra att de aldrig mer kommer tillbaka. Detta är lätt att glömma.

Helt klart är det viktigt att ha produktkunskap. Men, kundförståelse är ännu viktigare för att kunna ge god kundvård. Att du kan förstå din kund bygger på att du kan förstå dig själv.

Är du en person med social kompetens är du en person som förstår dig själv. Det är ett villkor för du ska klara av att sätta dig in i andra människors situation.

En förutsättning för att förstå andra är att du har självkännedom.

(mer…)

Glad säljare glada kunder

Glad säljare glada kunder

 – därför att
glad säljare
får glada kunder som
känner kundnöjdhet!

Är du en glad säljare som känner säljglädje?

» Älskar du försäljning?

» Har du försäljningen som ryggraden i din yrkesverksamhet?

» Är det din kärlek för försäljning som gör att du lyckas få ditt företag att överleva?

Försäljning är den mest kritiska aspekten av din yrkesutövning. Helst ska du kunna kalla dig en glad säljare som känner säljglädje varje dag. Kanske vissa människor i din bransch känner sig odugliga när det kommer till försäljning. Då har du har du ett försprång – du som känner du säljglädje därför att du känner kundglädje. Det är den glädjen som ger dig konkurrenskraften.

(mer…)

Skapa offert som signalerar kundvärde

Skriv din offert så att den signalerar bäst kundvärde

Skapa offert som signalerar kundvärde.

Det är högst avgörande.

Det har stor betydelse för att du ska få hem en affär.

När du lämnar din offert samtidigt med dina konkurrenter, kanske ni ger kunden i stort likvärdiga villkor. Då kan ett bättre upplägg vad det gäller innehåll och utformning vara kritiskt.

Och, är det du som signalerar bäst kundvärde, kan det fälla utslaget.

(mer…)

Kundrelationer stödjer framgångsrika företag

Olika kategorier av kundrelationer
samspelar i varierande grad
med social försäljning

»Idén med social försäljning.
Du bygger människor.
Och så bygger människorna affären.«

Kundrelationer med stöd av social försäljning.

Bygga kundrelationer

Du kommunicerar med din omgivning av två skäl:

  1. För att överföra budskap.
  2. För att skapa och behålla relationer.
    Bland annat med hjälp av social försäljning.

Människan är ett flockdjur som vill höra samman med andra personer och grupper. Därför vill din kund bli sedd, accepterad och bekräftad av dig och sina medmänniskor.

(mer…)


Öka din kundnytta så att du drar till dig ​kunder!

Konkreta tips till fler affärer

x