Kundvärde bygger starka varumärken | KUNDER 2017-05-10T23:25:02+00:00

Kundvärde byggs av kundnytta

Kundvärde är styrkan i de varumärken som jag coachar
Kundvärde måste vara kärnan i varje kunderbjudanden. Då exponerar du kundnytta.

Välj att bli en av de som bygger kundvärde

Då klarar du att öka intäktsflödet och få kundens betalningsvilja. Förbättra din kunds konkurrenskraft och ditt kundvärde ökar. Bli en av de som verkligen lägger ner tid på att samverka riktigt nära sina kunder.

Jag driver framåtandan hos de starka varumärkena. Hos dem som bestämt sig för att ladda varje kunderbjudande med kundresultat. Så, var med och gör som dessa. Leverera kundeffekt du också.

Vilka kundmål har du satt upp?

  • Hur säkrar du att ditt kundvärde blir accepterat som en kundnytta?
  • Hur ska du få kundens tillit och accept?

Jag coachar de som vet att framgång föds ur en offensiv kundsupport. Dessa har full koll i sin kundhjälp.
Med ett samspelt supportteam som har ansvarskänsla. De företag jag coachar vet att en kunddialog med rätt attityd avgör. De förstår att kunder pratar med varandra.

Därför har de en övertygelse om att sociala medier är viktigt.
Och att det kräver deras fulla intresse.

Sociala medier bygger dialogen som hjälper dig

Sociala medier ger dig möjlighet att få en diskussion med dina kunder. Såväl befintliga kunder som med nya målgrupper. Det ger dig möjligheter att bygga och vårda dina relationer. Det är verktygen du behöver för ett aktivt åsiktsutbyte.

Har du insett vikten av ett tydligt kundvärde?

De jag coachar har byggt sitt kundvärde med steg-för-steg-metoden. Det är deras egen kvalitetsgaranti på att de ger kunden en helhet. Försäkran att de har ett åsiktsutbyte med kunden som skapar betalningsvilja.

Reflektera.

Titta på dina kunder som personer. Se dem inte som befattningar eller representanter för företag.

  • Vad skulle dina ideala kunder i första hand vilja förändra och förbättra?
  • Hur kan du komma in i den bilden?
  • Exakt vad ska du ge kunden för att öka kundens vinst?
  • Exakt hur ska du göra för att göra livet lättare för din kund?
  • Vilket är ditt sätt – att öka din kunds konkurrenskraft?
Kundvärde har varit i fokus när Stefans kunder byggt sina varumärken | Nestlé® - världsledande inom näring, hälsa och välmående: God mat, Gott Liv
Kundvärde har varit i fokus när Stefans kunder byggt sina varumärken | Unilever® - tillgodoser det dagliga behovet av näring, hygien och hjälper människor att må bra, se bra ut och få ut mer av livet
Kundvärde har varit i fokus när Stefans kunder byggt sina varumärken | Findus® - matglädje sedan 1941
Kundvärde har varit i fokus när Stefans kunder byggt sina varumärken | TV4® - har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet till hela Sverige i 25 år
Kundvärde har varit i fokus när Stefans kunder byggt sina varumärken | Marbodal® - en självklarhet på den Svenska köksmarknaden
Kundvärde har varit i fokus när Stefans kunder byggt sina varumärken | Haribo® - kids and grown-ups love it so, the happy world of Haribo®
Kundvärde har varit i fokus när Stefans kunder byggt sina varumärken | Opel® - mer än 110 år av självsäkert blickande in i framtiden; av att lägga all vår energi på att göra körupplevelsen bättre
Kundvärde har varit i fokus när Stefans kunder byggt sina varumärken | IUM® - Initiative Universal Media®, IUM®, startade i Stockholm 1987 som ett resultat av samarbetet mellan två av världens största internationella mediabårynätverk: Initiative Media och Universal McCann

Öka din kundnytta så att du drar till dig ​kunder!

Konkreta tips till fler affärer

x