Öka dina intäkter och nå resultat i mästarklass

Att sälja är att få folk
att prata om dig
tills de behöver dig

Förbättra dig i att nå resultat och öka dina intäkter

Så här hjälper du dig själv.

Att gå från lagom till mästarklass går ut på att du ska förbättra dig i ett kör.

Att du gör det genom att koppla samman vad du kan bli bäst på att göra med vad du älskar att få göra.

Och att du förenar det med vad du kan få bra betalt för att du gör.

Vad du kan bli bäst på

Det viktigaste för dig är att förstå, vad du eller din organisation kan bli bäst i världen på.

Lika viktigt är det att du förstår, vad du inte kan bli bäst i världen på.

Och, du måste förstå att det inte är det samma som vad du vill bli bäst på.

A: Det du kan bli bäst i världen på

Bara för att du har en kärnkompetens behöver det inte innebära att du kan bli bäst i världen inom det området.

Det du kan bli bäst på kanske är något du för tillfället inte sysslar med.

B: Det som är kärnan i din affärsmodell

Det är viktigt att du förstår vad som driver ditt intäktsflöde.

Skapa bestående och stabila kassaflöden och lönsamhet.

Det är viktigt att du är på det klara med hur du på effektivast möjliga sätt kan skapa bestående och stabila kassaflöden och lönsamhet.

Framförallt ska du rikta in dig på att hitta ett nyckeltal att styra efter.

Ett ekonomiskt nyckeltal som kan vara din norm och ditt huvudsakliga mål. Din mest kritiska riktpunkt som ska klara av att leda dig mot ekonomisk framgång.

Se till att hitta ett nyckeltal som leder dig mot vinst per ”x”. Hittar du ett sådant nyckeltal får det allting att klarna för dig. Det kommer garanterat att ha störst betydelse av något för dina intäktsflöden. Och därmed också för din ekonomi och lönsamhet.

C: Det du och ditt företag brinner för

Du ska inrikta dig och din verksamhet på det som väcker din glöd.

Tanken är inte att få dig och dina medarbetare att bli passionerade.

Tanken är att du ska upptäcka vad som får dig och medarbetarna att brinna.

Tre tester

Forma ditt arbetsliv så att det klarar följande tre tester:
1: Medfödd talang

För det första arbetar du med något som du har en medfödd talang för. Du känner att du kanske kan bli en av världens bästa på att använda denna talang.

2: Bra betalt

För det andra får du bra betalt för att syssla med det du gör.

3: Brinner för

För det tredje arbetar du med något du brinner för och verkligen älskar att få göra.
Du uppskattar arbetet för dess egen skull.

Sperlingsson säljskola online hjälper dig att plugga på ditt sätt “hur du själv vill”.

Filmer? Papers och bilder? Övningar och quiz?

Välj att plugga på det sätt du själv gillar att plugga!

Gillar du att “höra” det du pluggar? – Välj »Filmer med handledning«
Gillar du att “se” det du pluggar. – Välj »Papers och bilder i din egen takt«
Gillar du att “själv pröva på” det du pluggar? – Välj »Verklighetsnära övningar«

Sperlingsson säljskola online. På ett nytt, enkelt sätt, på svenska.
Stefan Sperlingsson Kursen få fler kunder | Stefan Sperlingsson | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Du kan öka dina intäkter på olika sätt.

Allra först måste du bestämma vad du vill.
Det öppnar dina vidder och får dig att se dina möjligheter.

För att öka dina intäkter måste du synliggöra din önskan, dina mål och det resultat du vill nå.

Att tänka smått, skapar små intäkter – att tänka stort, skapar stora intäkter.

Ibland är det tuffare än du tror och då är det viktigt att du är uthållig.
Ett annat viktigt inslag är mod. Mod att våga förändra.

»Om du gör som du alltid gjort, sker ingen förändring.«
Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄

» Genom att du intar ett kundperspektiv.

» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.

» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.

» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.

» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.

» På ett sätt som kunden kan ta till sig.

► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄

» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.

» Inte bara fråga dem vad de vill ha.

» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Kundglädje är säljglädje

Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.

Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.

Stefan Sperlingsson rekommendation | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd