Planera försäljning
Planera försäljning med större framgång och mera nöje
Planera din egen säljtid mer effektivt.
När du förstår vad som är viktigast för dig kan du handla och ”agera som chef över ditt säljresultat”.
Du blir kung över din egen säljtid.
Du måste börja med planering och beslutsfattande på bästa chefsmanér. Om du inte vet vart du är på väg är chansen liten att du håller dig på rätt väg. Om du så snubblade in på rätt väg skulle du inte känna igen den.
Just detta är anledningen till varför det är så viktigt att du har ett säljsystem som hjälper dig leda dig själv. Ett säljstödsprogram som planerar, organiserar, styr och kontrollerar dina resurser, av vilka en är tid.

Gör din egen tidsbok
- på samma sätt som en kassabok motverkar pengaläckage.
Med din tidsbok styr du din konsumtion av din tid.
På samma sätt som du styr din konsumtion av dina pengar med din kassabok.
SÄG JA TILL
Tids-, handlings-, aktivitetsplaner, checklistor och säljstödsprogram
Kollision, kraschlandning och kaos!
Checklistorna garanterar resultat och minskad stress.
- Gå igenom varje delmål i din lista.
- Vilka insatser behövs för att komma i mål?
- Vilka resultat skapar de insatserna?
Sperlingsson säljskola online hjälper dig att plugga på ditt sätt “hur du själv vill”.
Filmer? Papers och bilder? Övningar och quiz?Välj att plugga på det sätt du själv gillar att plugga!
Gillar du att “höra” det du pluggar? – Välj »Filmer med handledning«
Gillar du att “se” det du pluggar. – Välj »Papers och bilder i din egen takt«
Gillar du att “själv pröva på” det du pluggar? – Välj »Verklighetsnära övningar«

Säljglädje kommer inte inifrån av sig självt
Säljglädje är resultatet av många samverkande saker. Allt från humor till arbetets organisation.
Det är de små sakerna vi nästan inte tänker på.
► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄
» Genom att du intar ett kundperspektiv.
» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.
» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.
» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.
» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.
» På ett sätt som kunden kan ta till sig.
► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄
» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.
» Inte bara fråga dem vad de vill ha.
» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.
Kundglädje är säljglädje
Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.