Potentiella kunder och leads är de personer som du på sikt vill få som kunder

Potentiella kunder vet sällan vem du är

Potentiella kunder och leads behöver lära känna dig.

Potentiella kunder måste få tid att lära känna dig.

Frekvens krävs för att skaffa nya kunder.

Attrahera leads och prospekts med en ständig kontakt.

Avsätt tid för att få kunder.

Frekvens avgör när du inleder kontakten med potentiella kunder

Det är svårt att starta upp en kontakt med någon som inte vet vem du är.

Samtidigt är det ett måste att börja en dialog med dina potentiella kunder.

Med ett genomtänkt upplägg har du chans att fånga deras intresse.

Ha många att ta kontakt med

Så blir det mindre kritiskt att lyckas direkt.
Det ger dig tid och övertygelse att du kommer att lyckas.

Ha ett mål.

Det är ett villkor för att du ska lyckas.

Varför tar du kontakt?
För att få information?
För att få ett möte?

Det mål du har måste vara tydligt för dig när du tar kontakt.

Det viktiga är att du vaskar fram de som ser ett värde i en dialog med dig.

Lär dig när du ska släppa någon

Slösa inte bort din tid på att ta kontakt med en person för många gånger.

Gör en planmässig insats för att få kontakt.

Ta kontakt med frekvens 1-3 gånger per dag under en vecka, max två veckor.

Får du inte kontakt – metodiken till trots – så lägg namnet i botten på listan.

Slösa inte med tiden

Invändningar ska du ta tag i först när ni träffas.

Försök inte att övertala om personen säger att det inte är intressant nu.

Gå vidare istället med sikte på att hitta rätt timing.

Be att få återkomma längre fram för att då ge ditt förslag

Kom ihåg varför du tar kontakt

Ha målet i sikte och jobba hårt mot det.

Det är lätt att bli distraherad av alla nej.

Tänk på att det behövs massor av nej för att du ska få ett ja.

Avsätt tid för att ta kontakten. Du måste ge det en ärlig chans.

Gör ett schema för när du ska ta kontakt. Det hjälper dig att komma igång. Det hjälper dig med disciplinen.

Skriv ner vad du gjort

Så du ser att det faktiskt blir resultat till slut.

Att ta kontakt med potentiella kunder ger oftast ett lågt utfall.

Det är lätt att tappa sugen.

Därför är det viktigt att du skriver ner vad du gjort.

Du kan välja att lära dig mer om säljglädje och kundglädje.

Det finns en säljutbildning för dig som på ett enkelt sätt vill bli en kunnig säljare.

Plugga på distans och utbilda dig än mera i försäljning.

En grundkurs i försäljning och kundbemötande som du studerar på distans.

Kursen har filmade utbildningsavsnitt – som du tar del av via streaming online.
Du får steg-för-steg undervisning med video.

Mera om säljutbildningen hittar du här …
Stefan Sperlingsson Kursen få fler kunder | Stefan Sperlingsson | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Att hitta leads och potentiella kunder
handlar om att hitta de personer och företag
som har en utmaning som du kan lösa.

Självklart finns det alternativa sätt att prospektera.
Ett garanterat sätt att bli mycket framgångsrik, är att prova dig fram.
Variera ditt sätt att söka, finna och hitta leads och potentiella kunder.

Hitta ditt sätt som gör att du kan förutsäga
när ett företag har just det problemet eller den utmaningen
som du kan lösa.

Det finns ingen enkel standardlösning som fungerar för alla.
Så därför krävs en vilja att testa och prova.
För att till slut hitta en metod som fungerar just för din situation och din bransch och marknad.

Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄

» Genom att du intar ett kundperspektiv.

» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.

» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.

» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.

» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.

» På ett sätt som kunden kan ta till sig.

► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄

» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.

» Inte bara fråga dem vad de vill ha.

» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Kundglädje är säljglädje

Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.

Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.

Stefan Sperlingsson rekommendation | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd