Spara tid ger kundnöjdhet när du är rädd om kundens tid

Spara tid ger kundnöjdhet

Ingen kund har blivit ihjällyssnad,
däremot ihjälpratad.
Spara kundens tid,
låt kunden visa var det kliar.
klia sedan.

Spara tid är att spara pengar åt din kund

Tid är pengar – därför är det rakaste vägen till nöjda kunder.

Tjäna pengar genom tidsplanering.

Och du ökar din kundnöjdhet genom att du förenklar för din kund.

Dessutom ger tidsplanering dig handlingsutrymme. Du klarar bättre av att hantera dina stressfaktorer när du prioriterar din energi. Det ger dig fokusering och positiv energi.

Kundnöjdhet har som syfte att utveckla och inte bara sälja nästa leverans

Kundnöjdhet skapar du genom att erbjuda och leverera kundnytta och kundvärde.

Kunder vet inte alltid vad de behöver

Men, de har helt klart för sig vad det är de blir frustrerade över.

Dina kunder är – bland mycket annat – frustrerade över sin tidsplanering och kravet att skapa handlingsutrymme.

Lika väl som de behöver spara pengar tips behöver de spara tid tips.
Därför ska du hjälpa dem med att hantera deras stressfaktorer genom att bidra till att spara tid åt dem.

Det är ditt jobb att samla ihop erfarenheterna och vaska fram vilka av dessa lärdomar som är en källa till ökat kundvärde. Sedan utveckla detta kundvärde till konkret kundnytta i form av en produkt eller tjänst.

Först efter att du omvandlat kundens frustration till ny kundnytta
– är du klar att erbjuda kunden det kunden inte visste att hon behövde.

Så, du har ett stort tryck på dig att komma med nya idéer.
Idéer som förenklar för kunden.
Idéer som ökar kundens vinst.
Idéer som ökar kundens konkurrenskraft.
Idéer som spara tid åt kunden.

Du ska vara rädd om kundens tid

Du ska förbruka tiden effektivt – både kundens tid och din egen tid.

Du ska prioritera rätt saker!

Du ska driva till handling!

Prioritera rätt saker:

Du är en relationshanterare och därmed en viktig servicegivare till din kund.

Att vara relationshanterare är att prioritera så som är bäst för din kund.

Att hela tiden tänka på att öka kundens vinst. Med syftet att öka kundens konkurrenskraft.

Genom att spara tid åt kunden ökar du kundens konkurrenskraft.

Därför måste du vara rädd om kundens tid.

Glöm inte, ”att använda din tid är att förbruka din tid”. Förbruka alltid tiden effektivt. Både i sällskap med kunden som när du jobbar enskilt (hemma på företaget). Och, när du jobbar ”för kunden” och producerar för att leverera till kunden.

Ett av dina viktigaste verktyg är att vara förberedd. Redo inför varje situation. Var rustad genom att ha koll på din tidsplanering. Och – gör dig gärna redo, med hjälp att att använda en tidsbudget.

Driva till handling:

Eftersom tid är pengar är din uppgift att driva till samtalsavslut.

Låt aldrig tiden bara förbrukas av onödigt tidsläckage.

Som onödigt ordrik social artighets konversation.

Då ett viktigt syfte är att spara tid, ska du alltid ha sikte på att göra affärsavslut. Sätta punkt – för att ta nästa steg.

Fokusera på det som är viktigt. Det som är viktigt för kunden. Är det viktigt för kunden är det viktigt för oss. Var noga med att jaga bort allt det som är oviktigt. Gör du detta hjälper du kunden bli rik. Bli rik genom att spara tid.

Detta är svaret på ”hur blir man rik” genom att spara tid och omvandla till pengar.
Var alltid fokuserad på ett kundbemötande med bra tidsplanering. Då skapar din fokusering nöjda kunder.

Förbättra ditt sätt att frigöra tid

Bygg dina egna framgångar.

Du är ”nog en övertygande optimist” med ett visst mått av självkritik. Det är en bra grund för dig när du nu ska förbättra ditt sätt att hantera din vardag.
Här ger jag dig några råd som hjälper dig att göra dig mera resultatstyrd:

  • Det är lusten och din kreativitet som skapar resultat.
  • Sätt korta och tydliga mål. Du mår bra av det.
  • Tidsläckage drabbar dig allt som oftast. Allt tar längre tid än förväntat.

Tid viktigt så som pengar

  • Gör en realistisk tidsbudget – var omsorgsfull.
  • Det kostar mer tid än du tror – dubbla eller mer.
  • Ha tidsreserver – bränn inte allt med en gång.
  • Tillsätt extern tid om det behövs.

Fokusera

  • Följ din plan och dina mål, så att arbetsdagen används till det den är till för.
  • Var konsekvent och uthållig.
  • Våga fatta beslut – också att inte göra.
  • Våga välja bort och att välja rätt.

Ingen vill vara utan tid och pengar

De flesta av oss önskar sig tid och pengar. Ingen vill vara utan.

Vi vet också att många känslor kring lycka är förenade med tid och pengar.

Därför vill många av oss frigöra tid för att satsa mer tid på det som är viktigt och av stort värde för oss.

Ändå fortsätter vi att göra som vi alltid gjort. Och med samma resultat som vi alltid fått.

Du kan välja att lära dig mer om säljglädje och kundglädje.

Det finns en säljutbildning för dig som på ett enkelt sätt vill bli en kunnig säljare.

Plugga på distans och utbilda dig än mera i försäljning.

En grundkurs i försäljning och kundbemötande som du studerar på distans.

Kursen har filmade utbildningsavsnitt – som du tar del av via streaming online.
Du får steg-för-steg undervisning med video.

Mera om säljutbildningen hittar du här …
Stefan Sperlingsson Kursen få fler kunder | Stefan Sperlingsson | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

Tidsmiljonär eller pengamiljonär?

Tid och pengar är ofta en bristvara.

Tänk dig att du har tillräckligt av båda.
Föreställ dig att du kan få mer av
både tid och pengar.

Vill du bli ”tidsmiljonär”?

Vad skulle det innebära för dig, ditt liv och ditt företag?

Tänk vad bra om alla människor kan kalla sig tidsmiljonärer
– inte bara de som faktiskt har tillgång till sin tid.
Tänk om du faktiskt kan påverka din tid så att du blir tidsmiljonär.

Hur skulle det påverka ditt liv?
Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄

» Genom att du intar ett kundperspektiv.

» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.

» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.

» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.

» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.

» På ett sätt som kunden kan ta till sig.

► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄

» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.

» Inte bara fråga dem vad de vill ha.

» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Kundglädje är säljglädje

Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.

Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.

Stefan Sperlingsson rekommendation | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

Lämna en kommentar