Tiden är guld
Tiden är ditt grundmaterial
Tiden är materialet som formar ditt säljresultat.
Det är tiden som gör att du kan sträva efter att nå dina drömkunder, förverkliga dina affärsmål och njuta frukterna av dina avslut.
Tiden är pengar.
Du använder ”nog” ofta ditt dyrbara förråd av tid på ett ineffektivt sätt?
Du förspiller tiden, slår ihjäl tiden och känner dig pressad av tiden?
När du egentligen borde använda tiden, investera tid och njuta av de fördelar tiden ger dig.

Bygg själv dina egna framgångar
Sätt korta och tydliga mål – du mår bra av det.
Gardera dig för tidsläckage.
”Allting” tar som regel längre tid än förväntat.
Tid viktigt så som pengar
Ha tidsreserver – bränn inte allt med en gång.
Tillsätt extern tid om det behövs – be kollegor om hjälp.
Följ din plan och dina mål så att arbetsdagen används till det den är till för
Våga fatta beslut – också att inte göra.
Våga välja bort – och att välja rätt.
Sperlingsson säljskola online hjälper dig att plugga på ditt sätt “hur du själv vill”.
Filmer? Papers och bilder? Övningar och quiz?Välj att plugga på det sätt du själv gillar att plugga!
Gillar du att “höra” det du pluggar? – Välj »Filmer med handledning«
Gillar du att “se” det du pluggar. – Välj »Papers och bilder i din egen takt«
Gillar du att “själv pröva på” det du pluggar? – Välj »Verklighetsnära övningar«

Säljglädje kommer inte inifrån av sig självt
Säljglädje är resultatet av många samverkande saker. Allt från humor till arbetets organisation.
Det är de små sakerna vi nästan inte tänker på.
► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄
» Genom att du intar ett kundperspektiv.
» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.
» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.
» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.
» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.
» På ett sätt som kunden kan ta till sig.
► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄
» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.
» Inte bara fråga dem vad de vill ha.
» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.
Kundglädje är säljglädje
Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.