Vilja jobba med service är grunden för din framtid
Det är ett beslut som du tar.
Något du bestämmer, utifrån din dröm och vision hur du vill nå framgång hos dina kunder.
Tar inte du hand om kunden,
så gör konkurrenten det.
Att veta vad du vill är grunden för din framtid
Det är dina drömmar som är destinationen för din framtid.
Dina drömmar som tar dig in i din framtid. Så, du måste veta vilka som är dina främsta drömmar.
Du måste veta vad du vill. Veta att – vilja jobba med service – är viktigt och det du vill.
Trygga intäkter för att förverkliga dina drömmar
Så, du måste leda dig själv och dina medspelare fram till denna trygghet.
Och, få trygga intäkter genom att vilja jobba med service för att ge kundextra kundservice.
Du måste skapa trygga intäkter
Jobba för att förbättrar dina intäktsflöden.
Det gör du som ett resultat av att din service klarar att nå bättre framgång hos dina köpare.
Service är en av dina mest dyra resurser.
En kund som gillar dig,
har överseende med dina svagheter.
Glöm inte att din egen prestige
är ofta ett hinder för de bästa relationerna.
Du måste effektivisera din service
Därför att du vill att det du sysslar med ska vara lönsamt.
Så lönsamt att du klarar att sätt dina drömmar i verket.
Nu vet du att du vill leda dig själv och dina medspelare mot förbättrad service.
På samma gång som kostnaderna minskar. Då leder du ditt lag mot bättre lönsamhet. Därför att du lärt dig att leda dig själv och andra. Därför att du i grunden vet vad du vill.
Du vet att – vilja jobba med service – är viktigt och det du vill.
Som serviceperson är du där för kunden
Att arbeta med kundservice handlar om att hjälpa.
Att bemöta folk så som de vill bli bemötta.
Att bete sig arrogant är att vara avvisande. Det är raka motsatsen till god kundvård.
Du vet att kunden är viktig för dig
Men ställ dig också frågan – är du viktig för kunden?
Har kunden förtroende för dig?
Kundens förtroende är inget du får. Det förtjänar du.
Satsa massor av tid på att bygga upp ditt förtroende
Men, att rasera ditt förtroende hos kunden, det kan gå blixtsnabbt!
Sperlingsson säljskola online hjälper dig att plugga på ditt sätt “hur du själv vill”.
Filmer? Papers och bilder? Övningar och quiz?Välj att plugga på det sätt du själv gillar att plugga!
Gillar du att “höra” det du pluggar? – Välj »Filmer med handledning«
Gillar du att “se” det du pluggar. – Välj »Papers och bilder i din egen takt«
Gillar du att “själv pröva på” det du pluggar? – Välj »Verklighetsnära övningar«

God kundservice handlar i huvudsak om ett gott bemötande.
Gott bemötande smittar,
men det gör dåligt bemötande också.God kundservice kommer inte inifrån av sig självt.
God kundservice är resultatet av många samverkande saker.
Allt från kundglädje till arbetets organisation.Det är de små sakerna vi nästan inte tänker på.
► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄
» Genom att du intar ett kundperspektiv.
» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.
» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.
» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.
» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.
» På ett sätt som kunden kan ta till sig.
► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄
» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.
» Inte bara fråga dem vad de vill ha.
» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.
Kundglädje är säljglädje
Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.