Vilja jobba med service är grunden för din framtid

 

Det är ett beslut som du tar.

Något du bestämmer, utifrån din dröm och vision hur du vill nå framgång hos dina kunder.

Tar inte du hand om kunden,
så gör konkurrenten det.

Att veta vad du vill är grunden för din framtid

Framgång och lycka kan du nå på många sätt. Vilket sätt kan bara du själv bestämma.

Det är dina drömmar som är destinationen för din framtid.

Dina drömmar som tar dig in i din framtid. Så, du måste veta vilka som är dina främsta drömmar.

Du måste veta vad du vill. Veta att – vilja jobba med service – är viktigt och det du vill.

Trygga intäkter för att förverkliga dina drömmar

En trygghet behöver vi alla för att få de resurser som måste till för att förverkliga vår framtid.

Så, du måste leda dig själv och dina medspelare fram till denna trygghet.

Och, få trygga intäkter genom att vilja jobba med service för att ge kundextra kundservice.

Du måste skapa trygga intäkter


Jobba för att förbättrar dina intäktsflöden.

Det gör du som ett resultat av att din service klarar att nå bättre framgång hos dina köpare.

Service är en av dina mest dyra resurser.

En kund som gillar dig,
har överseende med dina svagheter.

Glöm inte att din egen prestige
är ofta ett hinder för de bästa relationerna.

Du måste effektivisera din service

Bättra på ditt sätt att jobba med service. Så att du klarar att jobba med service på ett mera resultatrikt sätt.

Därför att du vill att det du sysslar med ska vara lönsamt.

Så lönsamt att du klarar att sätt dina drömmar i verket.

Nu vet du att du vill leda dig själv och dina medspelare mot förbättrad service.

På samma gång som kostnaderna minskar. Då leder du ditt lag mot bättre lönsamhet. Därför att du lärt dig att leda dig själv och andra. Därför att du i grunden vet vad du vill.

Du vet att – vilja jobba med service – är viktigt och det du vill.

Som serviceperson är du där för kunden

I vissa yrken är bemötandet extremt viktigt. Det är en förutsättning för kundens välbefinnande.

Att arbeta med kundservice handlar om att hjälpa.

Att bemöta folk så som de vill bli bemötta.

Att bete sig arrogant är att vara avvisande. Det är raka motsatsen till god kundvård.

Du vet att kunden är viktig för dig

Det är skälet som gör det meningsfullt för dig – att vilja jobba med service.

Men ställ dig också frågan – är du viktig för kunden?

Har kunden förtroende för dig?

Kundens förtroende är inget du får. Det förtjänar du.

Satsa massor av tid på att bygga upp ditt förtroende

Ha också med dig i minnet – att det tar lång tid att bygga upp ditt förtroende hos kunden.

Men, att rasera ditt förtroende hos kunden, det kan gå blixtsnabbt!

Du kan välja att lära dig mer om säljglädje och kundglädje.

Det finns en säljutbildning för dig som på ett enkelt sätt vill bli en kunnig säljare.

Plugga på distans och utbilda dig än mera i försäljning.

En grundkurs i försäljning och kundbemötande som du studerar på distans.

Kursen har filmade utbildningsavsnitt – som du tar del av via streaming online.
Du får steg-för-steg undervisning med video.

Mera om säljutbildningen hittar du här …
Stefan Sperlingsson Kursen få fler kunder | Stefan Sperlingsson | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216

God kundservice handlar i huvudsak om ett gott bemötande.

Gott bemötande smittar,
men det gör dåligt bemötande också.

God kundservice kommer inte inifrån av sig självt.

God kundservice är resultatet av många samverkande saker.
Allt från kundglädje till arbetets organisation.

Det är de små sakerna vi nästan inte tänker på.
Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd

► Sprid säljglädje och kommunikation som får kunden att köpa◄

» Genom att du intar ett kundperspektiv.

» Så att du hittar genvägarna till kundens hjärta.

» Så att kunden snabbt uppmärksammar dig, när kunden behöver dig.

» Så att du klarar att påverka din kund på ett sätt som övertygar.

» Så att du säljer med ett innehåll som kunden är intresserad av.

» På ett sätt som kunden kan ta till sig.

► Utmaningen är att få en god bild av kunderna ◄

» Det gäller att utveckla en bättre bild av dem.

» Inte bara fråga dem vad de vill ha.

» Sätt dig in i deras miljö, dagliga rutiner, intressen och ambitioner.

Kundglädje är säljglädje

Det är kundglädjen som gör skillnad.
Skillnaden mellan att köpa av dig och att vilja köpa av dig.
Det där lilla extra som gör att du blir vald istället för bortvald.

Skillnaden ligger i att du gör det där lilla extra, med glädje.
Det är det som skiljer en bra insats från framgång.

Stefan Sperlingsson rekommendation | Inlägg av Stefan Sperlingsson | Lär dig bygga kundnöjdhet | Ring Sperlingsson direkt → → 0733-850216Stefan Sperlingsson, Sperlingsson företagarstöd